torsdag 9 april 2015

En kudde till

Denna kudden var rolig att sy och mottagaren blev jätteglad för den. Hon är kattälskare så det var kul att ge bort denna. 


Katt-tyget gillar jag mycket men nu är det inte mycket kvar av det.



Blocket jag sytt heter Puss in the Corner och var roligt och lätt att sy. Jag hittade det i min bok Lappglädje av Rie Norum och Hilde Aanerud Krohg.

Det grå tyget är från min mans skjorta som han hade klippt av ärmarna på. Jag tyckte det passade bra att ha till. Han var orolig att jag skulle ta hela skjortan.

I morgon är det visning av utmaningen jag fick av Maja för ett tag sen med dessa tygerna: 


Jag gillade tygerna mycket och funderade länge på vad de skulle bli av dem och vilka tre tyger jag skulle lägga till.

En lördag med en sykompis resulterade i något som visas här i morgon alltså.

Igår var det lite för fint väder i min smak. Jag började känna lite dåligt samvete när jag varit inne och sytt hela förmiddagen. Resultatet är inte riktigt klart och visas en annan dag. 

Ha en bra dag och ta det lugnt!








2 kommentarer:

  1. Hej, vad roligt med en ny blogg att följa :))
    Dina saker du visar upp är jättefina. Cirkelnessen är en av mina favoriter, går ju att variera i det oändliga.
    Ha det gott, på återseende.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kudde och nesse! God tur till utlottningen i Snenesserally, den är också väldigt kul att sy!

    SvaraRadera