torsdag 16 april 2015

Min myntnecessär

Denna necessär är den första av flera som jag gjort av samma mönster. Den är gjord på ett Quiltcafé hos Eva, Guldtråden, i Ronneby och det är av henne jag fick mönstret. Den är väldigt lätt att göra går att variera oändligt.


Den här har jag i min bil och där samlar jag mynt till parkering och en del rabattkort. Jättebra och dekorativ i bilen. 


Fram- och baksidan är likadan. Den rosa kanten är ett sidenband. 

De quiltade hjärtana är från ett tyg jag fick av mina föräldrar som de köpt i USA. Tygbitarna, flera olika och två av varje, var alla jättefina men när jag fick dem tänkte jag "Oj, vad ska jag göra av de här kvardraterna. De räcker ju inte till någonting." 



Nu har jag lärt mig mer och vet att det inte behöver vara så stor bit för att man ska kunna ha användning för det. Jag är lite försiktig med dem och tänker efter noga innan jag använder dem. De finns kanske att få tag på här i Sverige också men det är ju inte samma sak.

Det är lite kul för jag har släkt i USA som quiltar också och en har bl a ett företag med en långarmsquilt och kviltar täcken m m åt andra. Sänder en hälsning till Maureen och Cyndi.

Ha en trevlig torsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar