lördag 9 maj 2015

Lite återhämtning!

Slö fredag efter jobbet. Skönt att ligga och läsa på altanen i kvällssolen.
En bok o författare som jag kan rekommendera.


Innan dess lite skön blomsterprakt.


Härliga tulpaner i trädgården.


Småblommiga hängpetunior som ska hänga i våra amplar när risken för frost är över.

Visst ... lite sytt också. Har ett hjärta kvar att sy nu. Kan inte bestämma vilken sort jag ska sy. Har sytt fyra av varje. Väntar nog tills det övriga är färdigt. Mitt bakgrundstyg blir inte stora bitar kvar så det är bäst att vara säker innan jag tar slut på det.

* * *

Vaknade tidigt idag, lördag. Gör det ibland för kroppen är ju inställd på att gå upp vid sex. Gick en runda i trädgården och fick sån lust att rensa lite ogräs här och där. Väldigt tacksam att min käre man klippt gräset så att inte det finns på agendan denna helgen för mig.

Egentligen är det inte mycket jag "måste" göra denna helgen. Skönt! Det innebär att jag med gott samvete kan fortsätta sy. Nu är mitt projekt inne i broderifasen. Inte lika kul ... innan man börjat. Tur det inte är så mycket.

Önskar alla en skön lördag. Här skiner solen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar