söndag 10 maj 2015

Remsor

Fick dessa 1 ½" remsor i en utlottning hos "Jane Gardner" i mars. Har inte börjat sy av dem ännu. Men de är jättefina och jag har vissa tankar om vad jag ska göra. Får se ... ibland ändrar man sig.


En fråga till er som har sytt mycket, mycket mer än mig: Jag som alltid tvättar mina tyger. Märks det något om jag blandar dem med dessa otvättade remsor? Jag kan ju inte gärna tvätta dem nu. Eller ska jag kanske bara använda otvättade tyger? Vill gärna ha tips och råd från mer erfarna!

* * *

Annars går mitt andra projekt vidare med broderi nu som faktiskt var ganska roligt när jag väl började.

Jag hittade ett typsnitt på datorn jag gillade.


Sen är det bara att föra över på tyget och brodera. Jag broderar med melerat moulinegarn, rosa förstås.


Annars blir det lite försenat födelsedagsfika här hemma om en stund med rabarberpaj som är på gång och i eftermiddag blir det 7-årskalas.

Önskar er en trevlig söndag!


3 kommentarer:

  1. Jag blanda hej vilt när jag syr. Numer tvättar jag aldrig lapptäckstyger innan jag syr. Men jag har en del 'gammalt' som är tvättat. Kanske det krymper lite olika men ännu har jag inte sett någon större skillnad. Det vlir ju lite småskrynkligt i vilket fall som helst efter tvätt av färdigt alster. Skrynklet är charmigt tycker jag.

    Så det är nog mest en smaksak tror jag.... olyckor med färgning kan nog hända i vilket fall som helst.

    ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra fråga, det undrar jag också över. Mina tyger är tvättade utom vissa precuts...

    SvaraRadera
  3. Tack för din INSPIRATION du ger oss alla idag på Visa och Berätta måndag och din länkning dit!!!Bambikram

    SvaraRadera