onsdag 12 augusti 2015

Blandad kompott!

Var på en liten shoppingtur i byn.

På Majas blogg, http://husmorsskolan.blogspot.se/hittade jag att hon designat ponchon i senaste Amelia Höst som är med på framsidan av tidningen. Jag blev förstås nyfiken särskilt när det stod att det skulle vara med beskrivning till hälfria sockor, spiralsockor.

Ponchon är jättefin också!

Jag köpte tidningen och garn i vår garnbutik. Det är sedan i vintras/våras jag stickade men nu är det snart dags att fylla på förråden av sockor igen. Jag har ett par på gång men vadå? Det är ju mycket roligare att börja på något nytt.

Får nog sy en necessär till att ha det i. Provade med den jag gjorde igår men den var lite för liten så får nog göra lite större.


Jag gjorde ett besök i vår ena blomaffär som tyvärr ska lägga ner och nu säljer ut. Då hittade jag det här fina tygbandet med hjärtan. Jag är ju svag för hjärtan så det fick följa med hem.


Dessutom ljuslykta med hjärtan, förstås, och två jordgubbar.

Fyndade dessutom två jättestora plantor med gula tomater som ska komma i jorden framför vår källare när regnet slutar.


Vill ge ett litet boktips också på en jättebra bok! Nora Roberts "En förtrollad ö". Det är första boken i en triologi. Den är ny så de andra två delarna har inte kommit ut ännu. Typiskt! Jag längtar! Det var en riktig bladvändare. Nästan för bra för att läsa när man ska sova. Fick stålsätta mig för att lägga undan den och sova.

Några hjärtan har det också blivit idag, har 30 st nu. De sista fem är i batiktyg och väldigt fina!

Önskar er en trevlig onsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar