söndag 2 augusti 2015

En stjärna!


Min första stjärna är sydd!

Det ska bli fler och i andra färger också, så får vi se sen vad det blir av det.

Till sist så valde jag att sy min stjärna av kvadrater och trianglar. Jag provade att lägga två kvadrater på varandra, dra ett streck diagonalt och sy på vardera sida om. Dels tyckte jag att det drog sig och sen fick jag inte samma sömsmån så det hade jag fått justera. Jag sydde ändå båda från samma håll.

Detta gick ändå mycket enklare och blev finare. Jag renskar de kvadrater som är ihopsydda av trianglar innan jag sydde vidare. Tar lite tid men blir mycket finare.

Jag sydde en ruta i minikvilten också men hua vilka tyger jag valt. Det blev jättefult. Den kan jag inte ens visa på bild. Vet inte hur jag tänkte när jag la ut tygerna.

Nu ska jag ta itu med att få in det sista av den jättestora vedhögen vi hade. Vedskjulet är i stort sett fullt så det känns skönt inför vintern. Men den dröjer länge ännu, hoppas jag.

Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar