onsdag 14 oktober 2015

Julförberedelse 2!

Denna grytlapp eller egentligen var det applikationen jag sydde på mitt första Quiltcafé hos Eva, Guldtråden i Ronneby för fler år sedan.


Jag fick höra talas om att Eva hade Quiltcafé när jag var vikarie på ett jobb och min dåvarande arbetskamrat skulle dit. Jag frågade då om ja kunde följa med, och det fick jag. Sedan dess har jag sytt lappteknik.

Hjärtat är i ett tyg, det ser på håll så här ut som att det är jag som sytt ihop flera tyger, men det är det inte (kanske jag inte skulle sagt, Hi Hi).

Detta är det enda alster som jag har kviltat för hand ska nog ta och prova det igen någon gång. Det var rätt så kul och blir ju fint!

Den lördagen sydde jag alltså på hjärtat och sedan dröjde det ett bra tag tills grytlappen till slut blev klar. Och då ... hade jag ju gjort av med bakgrundstyget. 

Så ska min grytlapp få en likadan kompis så får jag köpa mer av bakgrundstyget. Man kan ju sy en kompis lite annorlunda men jag är rätt så fyrkantig av mig där att jag vill ha det rätt så likt.

Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar