måndag 16 november 2015

Square dance-duk!



Nu är min duk färdig! Den är ett första prov på att sy med den linjalen och jag gillar verkligen mönstret. Jätteroligt att sy!

Har bestämt mig för att göra ett lapptäcke i denna tekniken men då ska jag sy ihop kvadrater och sedan rita ut och klippa. Behöver bara veta hur stora kvadraterna ska vara som jag börjar med för att får det måttet jag vill ha. Kan man använda måttet för kvadrater som finns i den lilla boken till linjalen? Någon som vet det???

Eftersom det är måndag så länkar jag till Bambis Visa och Berätta 111!

Kika in på hennes sida och få mycket inspiration. Varje måndag länkar många och visar sina sömnader.

Önskar er en trevlig måndagkväll!

2 kommentarer:

  1. Tack Titti för din läkning kommentar och inspiration du ger oss idag på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Snygg duk! Kan inte svara dej ang användningen av linjalen. Har sytt en löpare och det tyckte jag var nog:)))
    kram Gunilla

    SvaraRadera