lördag 23 januari 2016

Snögubbe fortsättning!


Det är mycket som ska hinnas med när man är ledig en helg. Jag brukar numera skriva middagsmatlista för veckan som kommer och sedan veckohandla på lördagen. Det är så skönt att ha det gjort!

Nu har vi snö här för ovanlighetens skull så jag passade på att ut i längdåkningsspåret en stund. Jag har lite kvar av min förkylning men det är inte så farligt. Det var jätteskönt att åka skidor!

Förra vintern blev det inte en enda dag. I morgon har de lovat regn så vi får se om det går att åka i morgon också. Hoppas på det!

Ikväll hade jag tänkt att titta på Stjärnorna på slottet men eftersom jag inte hunnit med att sy alls tidigare så lockade det mera.

Snögubben har lagts ut på bottentyget. Nu väntar strykning och fastsömnad men det väntar jag med till i morgon eftersom jag har en ny symaskin där jag inte har provat langettsöm på ännu. Det ska bli spännande!

Nu väntar en nybakad scones och te på mig!

Trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Så kul att få se Din snögubbe "ta form", tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Snømannen din har allerede mye liv i seg:) Dette blir fint!

    SvaraRadera