lördag 9 januari 2016

Tack Maja!


Igår kväll när jag öppnade posten hade jag fått vinsten av Maja som jag gått och kikat efter i brevlådan varje dag.

Vinsten för att jag varit med i Majas månatliga bokutmaningar flera gånger och framförallt sista gången i december.

Den kom verkligen rätt i tid. Nu behöver jag verkligen muntras upp. Ibland är livet inte en dans på rosor.

Dessutom fick jag reda på att två av mina alster sålts på min quiltgrupp, Strandremsornas, utställning. Så lycklig och stolt jag blev! Att någon ville ha det lilla jag sytt!

* * *

Tyvärr ska inte Maja ha den utmaningen längre!

Kanske någon annan kan ta över?

Jag hade gärna gjort det men jag har inte så mycket fina tyger som Maja har skickat när man vinner. Det är tredje gången nu och jag har massor av olika tygbitar från Maja, små och stora. En del är verkligen stora!

Man behöver ju inte göra som Maja har gjort så jag ska grunna lite på vad jag skulle kunna ge vinnaren i så fall.

Under tiden kanske någon annan känner sig manad att ta över stafettpinnen. Det viktigaste ändå är ju att vi vill föra quiltningen vidare, att vi vill att fler ska bli intresserade och att vi som quiltar ska få nya spännande idéer så att vi lämnar det vi håller på med, får massa UFO´n på köpet, och gör något nytt som vi just hittat på någons blogg som verkar jättespännande!

Är det inte så?

Så känner jag i alla fall!!!!

* * *

För mig är i alla fall quiltningen min terapi! 

Det är inte resultatet som är det viktigaste utan det är vägen dit!! 

Strunt i om det blir UFO! Då kanske det inte är meningen att just det UFO´t ska bli som du tänkte från början. Det kanske behöver ligga och mogna till sig för att du ska känna det kul och lustfyllt, komma på t ex att den färgen passar nog bättre och då blir det till slut nån gång klart. Eller så sprättar man och gör något annat av tygerna.

Jag var inte sån tidigare. Jag stålsatte mig att göra ett projekt i taget men det blev bara det att då sydde jag inte alls, jag mådde dåligt för att jag behöver sy för att koppla av i vardagen.

Nu vill jag önska alla en trevlig lördag!

Jag ska titta på filmen En man som heter Ove i eftermiddag och ser verkligen framemot det.


4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord Titti!
    Tyger har jag gott om och utmaningar gillar jag, men tiden att ge alla erkännande som varit med och sytt, ork samt faktiskt portokostnad är det som håller mig tillbaka nu.
    Önskar så att jag kunde hitta på något bra som skulle kunna funka!
    Kram på dig och hoppas att allt löser sig.
    Maja

    SvaraRadera
  3. Den filmen som Du är på väg att se i eftermiddag såg vi på juldagen.
    Och jag hoppas och tror att du ska tycka om att se den.

    Att ha ett "skapande intresse" som vi alla quiltintresserade har är en "lisa för själen", tycker jag. Och inte syr jag bara för att jag behöver quiltar och dukar i oanade mängder. Nej, jag mår gott av att botanisera bland tyger och mönster. Och av att pröva mina ideér och låta tankarna "spinna vidare" om framtida projekt.

    Att dela mintt intresse med Er andra här i bloggvärlden är ytterligare ett sätt för mig att njuta av, få ta del av och att dela med mig av lappteknik.

    Vi finns "här" för varandra, helt enkelt!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Grattis till fin vinst! Och Grattis till försäljningen,känns alltid bra när någon vill ha det man gjort.

    Så härligt positiv du är, det smittar :)

    Hoppas filmen är bra, boken var det iallafall...

    Ha dé, kram!

    SvaraRadera