tisdag 26 januari 2016

Tobias!

Det är bättre att göra till 100 % fel än att göra 50 % rätt!

Det låter kanske tokigt, men jag håller fullständigt med.

Vem har sagt detta så jag hörde det idag? 

Jo, Tobias Karlsson, dansare, mest känd från Let´s dance!

Det var en väldigt bra och tänkvärd föreläsning han hade. Eftersom min kompis dotter inte själv vågade gå fram och be om autograf och om en bild tillsammans med honom gjorde jag det före henne och sedan sa jag att tjejen här vill och ha autograf och en bild med dig och henne själv.

Så ... bara därför har jag nu fått kram av Tobias, hans autograf och en bild med honom och mig. Tack, Tack!

Något han också sa vara att ibland måste man kanske stänga en dörr om något för att det dagen efter ska öppnas ett fönster åt något annat. I hans liv hade det skett vid tre tillfällen att han avslutat något och dagen efter erbjöds han något helt annat. Det hade också varit många gånger däremellan som han stängt dörrar utan att något erbjöds honom, men i alla fall ...

Vi behöver alla ett mål, det är bra att ha ett mål ... en dröm ... en vision var också något han sa.

Det allra första om att "Det är bättre att göra till 100 % fel än att göra 50 % rätt!" tror jag betyder att vi ska satsa till 100 % i det vi gör, i det vi vill göra men kanske inte riktigt vågar. Satsar du till 100 % och tror dig kunna det eller fixa det så är det väldigt, väldigt stor risk/chans att du lyckas.

Satsar du inte utan "safear" och gör 50 % rätt ... och lyckas förstås, för det är större chans, du tar inte så många risker är det inte lika bra för du når helt klart inte lika långt med dina mål, dina drömmar.

Jag håller helt med honom!

Titeln på föreläsningen var också Allt är möjligt!

Eller som Gunde säger Ingenting är omöjligt!

* * *

Jag är nog en Pippi Långstrump, tror jag.

- Börjar redan få ångest för min 50-årsdag i november (fast det börjar gå över, man är inte äldre än man känner sig - och jag känner mig inte som en 50-årig tant!!!)

- Flera gånger har jag sagt "ja" till saker som jag sedan tänkt mig varför sa jag ja, men sedan tänker jag ... Ah! Det funkar nog! Ofta har det faktiskt gjort det! t ex huvudrollen i en musikal på jobbet, där jag t o m sjöng. Sjöng på ett barndop en gång och det gick riktigt bra. Spelat flöjt har jag gjort många gånger och det är ingenting även om jag ibland tänkt, varför lovade jag detta ibland, men sedan tycker jag det är jättekul! Lovade att ha musikundervisning för fyra klasser för att jag gillar musik och spelar tvärflöjt, lite (med betoning på lite) gitarr, piano med en hand och även gillar att sjunga. Det funkade och jag har fått fortsatt förtroende nu i vår. Härligt!

Ville bara dela med mig av denna underbara föreläsning och Tobias "peppande" ord!

Jag hade ju helt klart velat vara hemma och sy mina blommor med Hex´n More-linjalen som jag började på igår men denna föreläsningen var helt klart värd att vänta med sömnaden en dag.

* * *

Lite skåpmat så jag får med en bild här också! (Bilden på  Tobias och mig är bara i min kompis mobil än så länge).


Det får bli doptavlan jag sydde förra våren och gav bort till en kompis och hans dotter. 


God Natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar