tisdag 15 mars 2016

Pennfodral och Scrap Happy Day!


Igår kväll på träffen med min quiltgrupp Strandremsorna sydde jag mitt pennfodral färdigt.

Det rosa tyget har jag fått av snälla Maja och det svarta tyget är resterna från Scrappy Roads-täcket jag håller på att sy. Jag sydde mitt för- och efternamn på båda sidor. Först i det rosa med rosamelerad tråd och det syns ju knappt, sedan i det svarta på den andra sidan. Det blev bra!

Detta pennfodral är med mig i min jobbryggsäck så jag har koll på pennor o dylikt. Ett måste när man är på många olika ställen och inte har ett fast ställe att sitta och planera eller rätta på.

* * *

Kika gärna in på bloggen: 

https://debutsky.wordpress.com/utlottas_handduk/

Där finns en utlottning och man kan vinna en fin handduk.

* * *

Idag är det också Happy Scrappy Day som jag givetvis hade glömt. Men mitt pennfodral är ju sytt av svarta scraps och sedan visar jag upp hur lång jag har kommit med mitt Scrappy Roads-täcke hittills.


Lite rosa, lila och blå block.


Två gröna som är på gång.

Jag länkar till Scrap Happy Day-grundarna:


Där är flera länkar man kan gå in på och få inspiration till hur man kan använda sina scraps.

Idag länkar jag också till Bambis Visa och berätta där man kan hitta mycket fint att sy eller bara vila ögonen på och drömma!

Trevlig tisdagskväll!

3 kommentarer:

  1. Tack Titti för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram♥

    SvaraRadera
  2. Flott penalhus, og scraps blokkene var også veldig fine. :-)

    SvaraRadera
  3. Du syr ju jättemycket fint av scraps! Visst är det väl bra, när man kan använda sina scraps till något man behöver, t ex pennskrinet! Tack för att du länkar till våra bloggar!

    SvaraRadera