fredag 8 juli 2016

Fler grytlappar!

Den andra grytlappen i rosa/blommigt blev sydd.

Jag har också lärt mig att det är mycket enklare om man skriver upp hur stora kvadraterna är som man skär trianglar ifrån. Man slipper mäta så mycket och göra fel.

De stora trianglarna är skurna från en kvadrat som är 3 ½ x 3 ½" och de små från en kvadrat som är 4 x 4 ".

Grytlapparna blir ca 20 x 20 cm klara.


Jag hade hittat mitt paper-piecingmönster på ett hjärta som man också kan göra grytlappar av och var så sugen på att sy paper-piecing.

Mönstret har jag fått av min kompis, Anna-Lena, som hade hittat det på nätet och förstorat det (tror jag).


Då blev det en grytlapp sydd med detta hjärtmönster.

Jag gillar verkligen att sy paper-piecing!

Bakgrundstyget ser svart ut på fotot men det är mörk, mörkblå med lite mönster i. Alla tygerna plus en till köpte jag på symässan i Malmö i våras. Då tänkte jag att sy något annat men det ångrade jag.

Får se om jag behåller dessa grytlappar själv eller ger bort.

Jag länkar till:



De visar upp fina saker och många länkar dit och visar sina fina arbeten!


God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar