torsdag 14 juli 2016

Inför Happy Scrappy Day!

I morse tänkte jag att jag skulle vänta med min orange tunika och sy något till Happy Scrappy day som är i morgon fredag.
 
Sagt o gjort!
 
Jag slog på datorn för att kolla mail medan mitt te svalnar lite lagom. Av en händelse går jag in på Rikstäckets hemsida under "inspiration och tips" och sen "tips och trix", det gör jag med jämna mellanrum. Just idag hittade jag det jag vill sy till i morgon.
 
Vi får se om det blir det, det är inte säkert. 
 
Sy något till Happy Scrappy Day du också och kommentera något på någon av dessa bloggar:
 


så länkar de till din blogg i morgon.

Det är de som har startat denna dag som infaller 15:e i varje månad då vi syr något av scraps och visar upp.
 
Förresten ... mitt te kallnade så det fick värmas. Det blir så ibland.
 
Nåväl ...

* * *

De ovan skrev jag i morse  och nu är det snart midnatt men jag låter det vara kvar.

Jag visar något annat som jag börjat på idag också:

 
Jag ville inte sitta overksam vid TV´n framför Ernst och Victoria. Dessutom behöver jag förbereda lite handsömnad som jag kan ha i sommar.
 
Garnet är DMC broderigarn lilamelerat och jag har broderat 3 st hjärtan men det syns inte alls. Jag hoppas verkligen att det jag kalkerat över går bort. Innan jag syr mer ska jag prova på en liten bit och tvätta den.
 
God Natt!






 
 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar