onsdag 27 juli 2016

Tyginköp!

På min lilla semestertripp med ett par nätter i tält gjorde jag för första gången ett besök på Skroten i Kinna, en affär med massor av tyger och textil till bra priser. 

Där köpte jag bl a lite tyger och trådar.


Det blommiga ska bli baksida på mitt lapptäcke och det rosa kant. Köpte tre stycken olika melerade quilttrådar. Får se om jag använder dem till lapptäcket. Det är kul att quilta med den melerade tråden. Jag var inte säker på om jag hade någon av dessa hemma men det hade jag inte visade det sig.


Dessa tyger ska troligen bli kant och baksida till grytlappar, de två vänstra tygerna är helt enfärgad lakansväv. Lite tråd som matchar köpte jag också.   

Det ljusare blå tyget ska vara till kudden med en liten katt i mitten som jag nyss sydde. 


Hittade en innerkudde också. Jag brukar sy innerkuddar själv annars. 


Det här hjärtat i paperpiecing var kul att sy och jag har scraps i rosa, lila och grönt som det kan bli grytlappar av. Kanske med lite vitt runt hjärtat. Vi får se hur det blir.


Dessa blå stjärnorna ska också bli grytlappar. Jag har sytt en del stjärnor i olika färger för rätt länge sedan nu. Dessa två blev lite mindre än de andra så de går inte att ha i täcket. Bra om de kommer till användning.

Det är kul att sy grytlappar för att sen ge bort!

Nu har jag mycket tyg att sy av. Ska bara tvätta detta sedan kan jag sy så det ryker.

Förutom detta köpte jag lite handdukar, stolsdynor och grillvantar.

Jag gjorde ett besök på utställningen i Varberg som Eva med vänner har och där fanns jättemycket fint att titta på och inspireras av.

Jag länkar vidare till Evas Visa och berätta idag.


Lev inte snabbare än din skyddsängel kan flyga!

Önskar er en trevlig onsdagkväll!



2 kommentarer: