måndag 6 mars 2017

Liten kudde!

Jag håller på att sy en kudde av ett stjärnblock.

Vi fick lära oss det som bonus på en quiltkurs i november som hölls av Gunilla Plesner.

Min stjärna framträder inte så tydligt eftersom det ena tyget är väldigt mönstrat men efter min quiltning framträder det bättre.


Baksidan är på gång och jag hittade perfekta knappar i rätt grön färg med orange prickar.


Sen ska den få en orange kant.

Idag länkar jag till Bambis Visa och Berätta där man får mycket inspiration från hennes sömnad. Idag och några dagar framåt är vi många som länkar dit.

Trevlig vecka!

4 kommentarer:

  1. Fin kudde! Tyckte det blev ett häftigt mönster med dina tyger på kudden. Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Tack Titti för inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera