måndag 13 mars 2017

Stjärnkudde!

Nu är min kudde färdig.


Till baksidan hittade jag de perfekta knapparna; samma gröna och med orange prickar. Det orange tyget till kanten fick jag snåla lite med för att det skulle räcka till.


I november hade min Quiltgrupp Strandremsorna en syhelg med kurser av Gunilla Plesner. Då fick vi lära oss sy denna stjärna som bonus.

Den var lättsydd!

Jag har valt att sy ihop min som en liten kudde. Eftersom jag har lite problem med ryggen behöver jag ofta ha en liten kudde i svanken.

Den blir helt annorlunda om man använder mindre mönstrade tyger. Här är en stjärna en kurskamrat sytt:


Nu håller jag på med ytterligare en kudde som är betydligt större.

Jag länkar vidare till Evas fina blogg. Hon visar mycket fint man kan sy och varje vecka ger hon andra möjlighet att länka till henne och synas på hennes blogg, genom Visa och Berätta måndag.

Trevlig vecka!




3 kommentarer:

  1. Härlig inspiration !!Tack för länkning och kommentar på måndagens Visa och Berätta!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Snygg stjärna och kudde! Kram Immi

    SvaraRadera
  3. Jag gillar sättet de ränder som användes.

    SvaraRadera