måndag 15 maj 2017

Scrap Happy Day in May!


Till denna månadens Scrap-day har jag börjat sy ett katthuvud. Troligen blir det till en grytlappar och jag syr då en till.

Den liknar vår egen katt Findus på pricken.

Mönstret hittade jag i Kviltföreningens fina bok "Sybeskrivningar från Kviltföreningen Rikstäckets första 15 år". Min kompis köpte den på Symässan i Malmö tidigare i vår och jag fick låna den och hittade bl a kattmönstret som jag gillade.


Muggmattan som jag höll på med sist jag bloggade är såklart kantat och färdigt nu.

Idag länkar jag vidare både till Bambis Visa och berätta och till Gun och Kate som skapat Scrap Happy Day.

Trevlig vecka!


3 kommentarer:

  1. Tack Titti för din medverkan på Visa och Berätta måndag!Bambikram
    ps syns vi i veckan??ds

    SvaraRadera
  2. Så söt kisse misse du sytt <3 och din muggmatta blev häftig. Såg i ditt förra inlägg att du prövat på bandbroderi och det är ju sååååå kul, jag har också den boken som du köpt.

    SvaraRadera
  3. Så søt pusekatt block du lager, og mugmatten ble veldig fin! :-)

    SvaraRadera